چهارشنبه، 03 خرداد 1402 - 13:00

رئیس سازمان صمت استان البرز مطرح کرد؛

افزایش شتاب سرمایه‌گذاری در البرز با تسهیل در روند صدور مجوز

رئیس سازمان صمت استان البرز عصر سه‌شنبه. دوم اردیبهشت. در نشست با خبرنگاران ضمن تشریح اقدامات صورت‌گرفته به تشریح روند تسهیل صدور مجوز و تسریع شتاب سرمایه گذاری در البرز پرداخت و گفت: تأثیر این اقدام آن‌چنان اثربخش بود که اکنون تقریباً سوله خالی مناسب برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی به‌ندرت یافت می‌شود.

 البرز. امیدبانوان؛ «رامین ربیعی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ضمن تبریک دهه کرامت و هفته روابط‌عمومی خبرنگاران را حلقه ارتباطی مهم میان دولت و مردم معرفی و ابراز امیدواری کرد با تعامل دوسویه بتوان برنامه‌ها و عملکرد این سازمان را که در 3 حوزه مهم صنعت، معدن و تجارت به ایفای نقش می‌پردازد، بیش‌ازپیش اطلاع‌رسانی و موجب آگاهی و رضایت مردم را فراهم کرد.

 ربیعی در ابتدای این نشست، میزان جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در مجموع 55 هزار و 510 میلیاردتومان در سال 1401 اعلام کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری موجب اشتغال 23 هزار نفر شده است.

 وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار نیاز به صدور مجوز دارد، اظهار داشت: با رصد مشکلات در یک پروسه طولانی به این نتیجه رسیدیم که با قطع بسیاری از واسطه‌ها و المان‌ها در روند اخذ مجوز می‌توان علاوه بر افزایش حس خوب اعتماد در سرمایه‌گذاران روند کار را نیز تسریع ببخشیم؛ لذا، با اقدامات مفید صورت‌گرفته اکنون بازه زمانی برای صدور مجوز از 5 ماه به یک ماه رسیده است و مدت‌زمان صدور پروانه بهره‌برداری نیز از 5-6 ماه به 2-3 ماه کاهش‌یافته است. تأثیر این اقدام آن‌چنان اثربخش بود که اکنون تقریباً سوله خالی مناسب برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی به‌ندرت یافت می‌شود.

 ربیعی در ادامه اظهار داشت: اما این اقدام در کنار خود چالش‌های جدیدتری را پیش روی ما گذاشت. باوجودآنکه شتاب سرمایه‌گذاری در البرز با تسهیل در روند صدور مجوز افزایش یافت؛ ولی سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران همچنان با مشکلات زیرساختی اعم از برق، گاز و آب روبرو هستند که امید است با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان این ناترازی و عدم توازن نیز رفع شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه ملاک توسعه‌یافتگی کشورها تولید برق است، گفت: البرز استانی صنعتی است و یکی از مشکلات مهم صنعتگران و تولیدکنندگان قطعی برق است که امیدواریم در آستانه تابستان وزارت نیرو برنامه‌های خود را تشریح کند و شرایطی را فراهم آورد که مشکل قطعی برق در البرز حل شود.

 وی در بخش دیگری از سخنانش به صدور مجوزهای شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: ابتدای سال گذشته، 65 مجوز دانش‌بنیان و 110 پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش صنعت صادر شد. امسال با رشد 70 درصدی، 107 جواز دانش‌بنیان و 198 پرونده بهره‌برداری دانش‌بنیان صادر شده که زمینه اشتغال 18 هزار نفر را فراهم کرده است.

 رامین ربیعی همچنین توضیحاتی در مورد بخش معادن استان البرز داد و اظهار داشت: ازآنجایی‌که بخش معدن با مسائل زیست‌محیطی و مباحث آلایندگی عجین شده آن‌چنان به دنبال جذب سرمایه‌گذار نیستیم و صرفاً کار را بر اساس درخواست‌های رسیده پیش می‌بریم.

 وی اعلام کرد: در مجموع 75 معدن در البرز وجود دارد که 50 معدن فعال است و موجب اشتغال‌زایی 1000 نفر شده است.

  رئیس سازمان صمت استان البرز در ادامه به قانون اصناف اشاره کرد و گفت: مباحث گران‌فروشی و مشکلات اتحادیه‌ها مربوط به اتاق اصناف استان البرز است و فقط سازمان صمت البرز در کمیسیون نظارت که 14 عضو دارد، عضو است و من نیز به‌عنوان رئیس این کمیسیون که حق یک رأی دارم، وظیفه برگزاری جلسات را عهده‌دار هستم.

 وی همچنین اظهار داشت: علاوه بر صنف صنعتی ما صنف تولیدی نیز داریم و اصنافی که به دلیل قانون شعاع 120 کیلومتر نمی‌توانند مجوز صنعتی بگیرند به‌عنوان صنف تولیدی مجوز دریافت می‌کنند که در استان البرز بالغ بر 200 هزار نفر تحت عنوان صنف تولیدی مشغول به فعالیت هستند.

 ربیعی در پاسخ به سؤالی مربوط به وضعیت مالیات شرکت‌های بزرگ در البرز گفت: بیش از 95 تا 96 درصد مؤدیان بزرگ مالیاتی البرز که قبلاً به تهران مالیات پرداخت می‌کردند، اکنون به البرز مالیات می‌پردازند.

 گفتنی است پایان‌بخش این نشست، پاسخ به سؤالات خبرنگاران و تجلیل از آنان در هفته روابط‌عمومی بود.


کدخبر: 13876

روزنامه‌نگار: عفت السادات حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise