چهارشنبه، 10 خرداد 1402 - 20:27

به مناسبت روز جهانی ام اس و در شب میلاد امام رضا (ع)

جشن بزرگ پروانه‌های نارنجی در استان البرز برگزار شد

جشن بزرگ پروانه‌های نارنجی با حضور رئیس هیئت مدیره انجمن ام اس استان البرز، شهردار منطقه 7 کرج، جمعی از هنرمندان، خیرین، مدیران شرکت‌های دارویی و خانواده بزرگ انجمن ام اس - سه‌شنبه 9 خرداد- در سالن موسسه اصلاح بذر و نهال کرج برگزار شد.

 البرز . امیدبانوان؛ دکتر «حسین اشرفیان» رئیس هیئت‌مدیره انجمن ام اس استان البرز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات برگزارکنندگان این برنامه اظهار داشت: بسیار خرسندم در جمع انسان‌هایی حضور دارم که درد و آلام دیگران برای آنان مهم است.

 وی ضمن قدردانی از حضور مؤثر «آرش یگانی» شهردار منطقه 7 کرج به‌عنوان یکی از حامیان قدرتمند این انجمن اظهار داشت: ما «آرش یگانی» را به‌عنوان شهردار بیماران ام اس می‌شناسیم تا شهردار یک منطقه از کلان‌شهر کرج و این امر نشانگر همت بلند و نگاه نیک‌اندیش وی در حمایت از این بیماران است. از زمان حضور وی در این منطقه فعالیت انجمن ام اس استان البرز رونق و سرعت بیشتری به خود گرفته است که جای تقدیر دارد.

 رئیس هیئت‌مدیره انجمن ام اس استان البرز همچنین ضمن قدردانی از مدیران شرکت‌های دارویی که در تهیه و توزیع داروی این بیماری نهایت همکاری را با این انجمن و بیماران دارند، گفت: به لطف شرکت‌های دانش‌بنیان خوشبختانه ایران نه‌تنها در منطقه که در دنیا یکی از کشورهای پیشرو در تولید دارو محسوب می‌شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه وقتی ام اس وارد زندگی فردی می‌شود خواسته یا ناخواسته تمام ساحت‌های زندگی وی دستخوش تغییر می‌شود، اظهار داشت: حضور بیماران مبتلا به ام اس در انجمن مربوطه یک الزام است؛ زیرا طبق قوانین بیماران برای تهیه دارو و ثبت وضعیت باید تحت‌نظر انجمن باشند تا علاوه بر رفع برخی دغدغه‌های مربوط به سلامت جسمی، وضعیت روحی و روانی آنان نیز موردتوجه قرار گیرد.

 دکتر حسین اشرفیان با بیان اینکه شیوع این بیماری در کشور بسیار بالا است، اظهار داشت: از حدود 90 هزار فرد مبتلا به ام اس 6000 نفر در استان البرز به این بیماری دچار هستند.

 وی با بیان اینکه متأسفانه روند ابتلا به بیماری ام اس رو به افزایش است، از مسئولان خواست نسبت به آینده این بیماران فکری کنند.

 رئیس هیئت‌مدیره انجمن ام اس استان البرز داشتن فضای مناسب برای انجمن را از ضروریات و بدیهیات لازم برای ارائه خدمات جسمی، روحی و روانی به این بیماران عنوان کرد و گفت: از آنجایی که این بیماران بیشتر از هر چیزی به توانمندی، تقویت روحیه و امیدافزایی نیاز دارند، لازم است فضای این مجموعه به‌گونه‌ای فراهم شود که حداقل‌های لازم برای انجام این امر مهیا باشد.

 دکتر اشرفیان در پایان با بیان اینکه باید این باور را اول در خودمان و بعد در جامعه ایجاد کنیم که ام اس بیماری نیست که ناتوانی ایجاد کند، گفت: برای باورپذیری این امر لازم است در گام نخست بیماران را توانمند کنیم و این امر امکان‌پذیر نیست مگر با بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل یکدیگر. پس از آنجایی که هیچ ارگان خاصی متولی این امر نیست، اجازه دهیم به‌عنوان اعضای این سازمان مردم‌نهاد دست در دست هم آینده بهتری را برای این بیماران رقم بزنیم.

 گفتنی است در این برنامه هنرمندانی چون بهمن بهمندار، امیر مقرب، هاله خواجه نصیر، مجید ترکاشوند، ساسان کریمی، امیر عباس کرکزی و حمید اصغری با اجرا و هنرمندی خویش بزم شادی را در شب میلاد امام رئوف، امام رضا (ع)، برای بیماران و خانواده آنان فراهم کردند.



کدخبر: 13942

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise