پنجشنبه، 01 تیر 1402 - 17:26

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز:

رعایت حجاب اسلامی در همه اماکن عمومی الزامی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: موضوع کشف حجاب به عنوان مصداق بارز عدم رعایت حجاب اسلامی، جرم انگاری شده و در جرم بودن آن شکی نیست.

البرز. امید بانوان؛‌ «سعید جابری انصاری» اظهار داشت: حجاب اسلامی «مظهر اخلاق‌مداری در جامعه بوده» و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است که احترام به این فریضه دینی در جامعه ضرورتی انکارناپذیر در جهت حاکم شدن حدود الهی می‌باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: همان‌گونه که سخنان ارزشمند آیت‌الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بر این امر تاکید دارند که  امروز دشمن طراحی و برنامه جدی برای ورود در مسئله عفاف و حجاب دارد، ما نیز در جهت تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در مقابل شبهه پراکنیها و سمپاشیها و تبلیغات منفی مخالفان در مقابل بی‌حجابی و ضد پوشش و حیا به طور جدی ایستاده‌ایم و با یکی از ترفندهای مهم استعمارگران برای نفوذ و ترویج بیبند وباری از طریق گسترش بدحجابی و بیحجابی قاطعانه برخورد خواهیم کرد .

جابری انصاری عنوان کرد:  پیرو سخنان ارزنده فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، سردار حیدرنیا که اظهار داشته کسی حق ندارد در قضیه «حجاب» کوتاه بیاید،  بنده هم  به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز اعلام می‌کنم که کلیه مدیران مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌های البسه و مواد غذایی، کسبه و اصناف، اماکن فرهنگی و هنری، پارک‌ها و فضای سبز سطح استان البرز موظف هستند بنر و پوسترهای رعایت حجاب و عفاف را در محل تردد و اماکن عمومی و فضای داخلی مجتمع نصب نموده  و از دادن خدمات به این افراد جدا خودداری کنند تا با عده‌ای معدود که قصد دارند با بی بند و باری و هنجارشکنی این فعل حرام را ترویج دهند و نظام ارزشی و هنجارهای حاکم بر جامعه را خدشه‌دار کنند مقابله گردد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: لازم و ضروری است مسئولین مجتمع‌های تجاری، متصدیان،  فروشندگان، کسبه و اصناف، نکات ذکر شده در خصوص رعایت حجاب و عفاف، نوع پوشش، گفتار و  رفتار خود را نیز کاملا باید رعایت نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خاتمه افزود : موضوع پوشش و لباس و سبک زندگی چه در بُعد فردی و چه در بُعد اجتماعی، امری ایجابی، اقناعی و فرهنگی می‌باشد. در بخش‌های عمومی غیردولتی و اصناف می‌بایست در چارچوب قانون با ضابطین همکاری و همچنین از آمرین به معروف مردمی حمایت نمایند تا شاهد بهبود محیط اجتماعی برای خانواده‌ها و عموم شهروندان در استان البرز باشیم. از زحمات ضابطین انتظامی و قضائی که به وظایف ذاتی خود در امر پاسداری از حجاب و عفاف و برخورد با افرادی که اقدام به هنجارشکنی و خدشه به عفت عمومی می‌نمایند تشکر وقدردانی می‌نمایم. 

کدخبر: 14118


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise