دوشنبه، 19 تیر 1402 - 13:37

تشریح برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در استان البرز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برنامه‌های هفته عفاف و حجاب را تشریح کرد.

  البرز. امید بانوان؛‌ «سعید جابری انصاری» گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور به دستگاه‌های اجرایی، کلیه دستگاه‌ها و نهادهای عمومی باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود و به‌کارگیری تشکل‌های مردمی مروج عفاف و حجاب نسبت به گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب فعالیت داشته باشند.

 وی با اشاره به پیش بینی برنامه‌های عمومی و اختصاصی دستگاه‌ها به فراخور وظایف ذاتی آنها افزود: فضاسازی و تبلیغات محیطی و در فضای مجازی، برگزاری نشست‌های تخصصی و بصیرتی و همایش‌های تبیینی «گفتمان‌سازی عفاف و حجاب» و رعایت حقوق شهروندی، مسابقات فرهنگی و هنری در حوزه عفاف و حجاب ویژه کارکنان در دستگاه‌های اجرایی، تبیین واقعه گوهرشاد در نمازهای جماعات، برگزاری بزرگداشت‌ها و نشست‌های مردمی در فرهنگسراها و سراهای محله با رویکرد عفاف و حجاب، تجلیل از دختران و بانوان محجبه موفق و الگوبخشی از برنامه‌های این هفته اعلام شده است.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: برپای نمایشگاه‌های کتاب و تولیدات فرهنگی، عرضه پوشاک مناسب و محصولات حجاب، راه‌اندازی پویش رسانه‌ای و مجازی، تولید و انتشار محتوای چندرسانه‌ای، اکران تابلوهای شهری با مضامین عفاف و حجاب باید در دستور کار شهرهای مختلف استان قرار بگیرد.

 جابری انصاری گفت: برگزاری اجتماعات بزرگ مردمی با عنوان «پای خانواده ایستاده‌ایم» به‌منظور تحکیم بنیان خانواده در ایام هفته عفاف و حجاب باید اجرایی شود.

 17 لغایت 24 تیرماه به‌عنوان هفته عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است.

کدخبر: 14314


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise