سه‌شنبه، 03 مرداد 1402 - 16:50

شما هم دعوتید به نمایشگاه پرواز از کرج به کربلا

نمایشگاه فرهنگی - مذهبی «پرواز از کرج به کربلا» به همت مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج در منطقه شاهین ویلای این شهر برپاشده و تا روز سوم عزای اباعبدالله الحسین (ع) از ساعت ۱۸ تا 24 پذیرای عزاداران و دوستداران حضرت عشق است.

کرج. امیدبانوان؛ «محمود شفیق» مدیر مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج در تشریح این رویدادی فرهنگی - مذهبی به خبرنگار پایگاه خبری امید بانوان گفت: تا کنون 6 دوره این نمایشگاه در کربلای معلی و بین‌الحرمین برپا شده است. امسال علی‌رغم درخواست مکرر برای برگزاری نمایشگاه در کربلا، بر آن شدیم این نمایشگاه را که متبرک به عطر بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) است در این مجموعه برپا کنیم تا عزاداران حضرت به‌ویژه آنان که تا کنون به زیارت عتبات عالیات مشرف نشده‌اند، از همین‌جا دل‌های خود را روانه کربلا کنند؛ نام این نمایشگاه نیز برگرفته از همین نیت قلبی است.

 شفیق مهم‌ترین هدف از برگزاری این نمایشگاه را علاوه بر ابراز عشق و ارادت دست‌اندرکاران مجتمع مهدیون به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) آگاهی‌بخشی بیشتر جامعه به‌ویژه جوانان از وقایع رخ‌داده در کربلا دانست و گفت: متأسفانه بسیاری از خرافات و بدعت‌هایی که در طول تاریخ دامنگیر جامعه شده به جهت همین ناآگاهی مردم از حقیقت است. به‌عنوان‌مثال، در این عصر مدرن هنوز بسیاری بر این خرافه باطل اعتقاد دارند که نصب نعل اسب در سردر خانه یا ورودی منزل سبب رفع شر و قضا بلا خواهد شد! این در حالی است که این سنت غلط از زمان امویان و بعد از آنکه با نعل تازه بر اسبان خود، بر بدن پاک و مطهر سیدالشهدا (ع) تاختند، این سنت میان آنان رواج یافت و متأسفانه شاهدیم بعد از قرن‌ها به‌عنوان یک نشانه خوش‌یمنی از آن بهره می‌برند درحالی‌که این نشان ننگ و لعن قومی است که در عصر عاشورا چنین جسارت و اهانتی را نسبت به ساحت مقدس امام سوم شیعیان جهان روا داشتند.

 مدیر این مجتمع در ادامه خاطرنشان کرد: این نمایشگاه که ماحصل تلاش شبانه‌روزی ده‌ها بانوی هنرمند مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج است، در فضایی به وسعت ۲۰۰ مترمربع آماده‌سازی و تا سوم شهادت امام حسین (ع) میزبان علاقه‌مندان است.

 به گزارش پایگاه خبری امیدبانوان؛ مجتمع بین‌المللی مهدیون در بلوار شاهین ویلا، بالاتر از بازار روز شاهین ویلا، نبش خیابان هشتم شرقی واقع شده است و هر شب تا سوم اقامه عزای سالار شهیدان- امام حسین علیه‌السلام- میزبان شهروندان خواهد بود. گفتنی است هر شب راویانی نیز علاوه بر ارائه توضیحات لازم در مورد این نمایشگاه به بیان بخشی از تاریخ قیام عاشورا می‌پردازند. همچنین در این محل مجلس عزاداری خامس آل عبا نیز برپا است.

 گزارش تصویری نمایشگاه را اینجا ببینید. 

 

 

کدخبر: 14538

عکاس: شکوفه سیاوشی

خبرنگار: عفت السادات حسینی

منبع: امید بانوان


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise