یکشنبه، 23 مهر 1402 - 13:35

مناسب‌سازی پارک‌های کرج برای افراد کم توان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در طراحی پارک‌های تازه تأسیس، مناسب‌سازی فضا برای عبور و مرور معلولان و توجـه به اولویت‌ها و نیازهای اساسی گروه‌های کم توان جسمی حرکتی در نظر گرفته می‌شود.

کرج . امید بانوان؛ «علیرضا عاقلی» به مناسبت ۲۳ مهر مصادف با ۱۵ اکتبر روز جهانی عصای سفید  بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای معلولان و کم‌توانان، ایجاد مراکز رفاهی و تفریحی متناسب با وضعیت جسمانی آنهاست.

وی افزود: وجود برخی موانع، از حضور این افراد در اماکن تفریحی و گردشگری و استفاده از فرصت‌های توزیع شده در آن جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: توسعه و آفرینش شهری مطلوب برای افراد کم توان، مستلزم رعایت اصول و ضوابطی است که رعایـت آنهـا می‌تواند نقش مهمی در دسترسی آسان و حضور آنان در فضاهای عمومی داشته باشد.

عاقلی گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در طراحی پارک‌های تازه تأسیس خود مناسب‌سازی فضا برای عبور و مرور معلولان و توجـه به اولویت‌ها و نیازهای اساسی گروه‌های کم توان جسمی- حرکتی را در نظر خواهد داشت.

به گفته او از اواخر سال ۹۶ با تملک زمینی در جنوب غربی منطقه ۶ (واقع در باغ آقا رضایی حصارک) طراحی و ساخت پارک رودکی(روشندلان) در دستور کار سازمان قرار گرفته و با تلاش‌های فراوان در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: طراحی پارک روشندلان به گونه‌ای است که نابینایان و کم توانان در مساحتی بالغ بر ۷ هزار مترمربع از امکاناتی همانند سوله ورزشی مسقف با مساحت ۳۵۰ متر مربع، تجهیزات ورزشی و ست تندرستی ویژه معلولین، بِرکه، آبنما، سکوی نشیمن، سرویس بهداشتی و رستوران و کافی شاپ به راحتی استفاده کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج یادآور شد: پارک رودکی(روشندلان)، نخستین پارکی بود که در مناطق کم برخوردار و برای استفاده افراد کم توان و دارای معلولیت در کرج احداث شد و این سازمان‌ امیدوار است با اختصاص اعتبار و لزوم توجه بیشتر به نیازهای افرادی که دارای محدودیت بینایی هستند مانند افراد کم‌بینا، نابینا و یا سالمندان، حضور آن‌ها مانند سایر اقشار جامعه در فضاهای سبز شهری بیش از پیش فراهم شود.

کدخبر: 16106


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise