پنجشنبه، 27 مهر 1402 - 18:29

شهردار:

هنر مدیران شهری صرفا هزینه‌تراشی نباشد/آغاز نهضت مقابله با آلودگی‌های بصری کرج

کیانی، شهردار کلانشهر کرج ضمن بیان اینکه بازار آشفته تبلیغات شهری چهره کرج را به پیری زودرس مبتلا کرده است، گفت: هنر مدیران ما نباید صرفا هزینه‌کرد اعتبارات و تعریف پروژه‌های متعدد و هزینه‌بر باشد.

کرج. امید بانوان؛ شهردار کرج با اشاره به مطالبه‌گری اعضای شورای شهر، رسانه‌ها و شهروندان در خصوص آلودگی‌های بصری و نازیبایی‌های ناشی از تبلیغات غیرمجاز برخی اصناف و مشاغل، بیان کرد: شهر به‌مثابه تابلوی نقاشی در معرض نگاه صدها هزار شهروند قرار دارد و باید در مخاطب ایجاد احساس آرامش و رضایت خاطر نماید؛ لذا باید با عوامل مولد زائده‌های بصری به جدیت و فوریت مقابله شود.

 «مهرداد کیانی» افزود: نصب لیبل پشت چسب‌دار در کف معابر و پیاده‌روها، پرچم‌های تبلیغاتی ایستاده، نصب غیرمجاز سازه و داربست، مزاحمت تابلوهای تبلیغاتی مشاغل، تابلوهای غیرمجاز LED، پخش گسترده تراکت در خیابان‌های مرکزی و … از مواردی هستند که چهره کرج را به پیری زودرس و نازیبایی مبتلا نموده و همچنین سایر اقدامات در راستای ساماندهی بصری شهر را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند.

کیانی تصریح کرد: گرچه اقدامات خوب حوزه‌های ذیربط در جهت زیباسازی شهری قابل تقدیر است، لکن هنر مدیران ما نباید صرفا هزینه‌کرد اعتبارات و تعریف پروژه‌های متعدد و هزینه‌بر باشد، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های ما در این حوزه نیازمند نظارت جدی و استفاده از ابزارهای قانونی و اجرای مستمر طرح‌های ضربتی است و نباید عرصه را برای متجاوزین به حقوق شهروندی مهیا ساخت.

وی افزود: هیچ واحد صنفی حق تبلیغ به شیوه‌ای که برای شهروندان ایجاد نارضایتی و مزاحمت کند و آرامش روانی آنان را خدشه‌دار نماید، ندارد و با توجه به فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی در کرج، این موضوع باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

شهردار کرج با بیان اینکه نمونه‌های موفق این مهم را می‌توان در شهرهایی همچون تهران و مشهد مشاهده نمود، گفت: انتظار می‌رود که شاهد پیاده‌سازی نهضتی در شهر برای مقابله با زائده‌ها و آلودگی‌های بصری باشیم.

 

 

کدخبر: 16173


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise