دوشنبه، 07 خرداد 1403 - 17:33

معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج:

نرخ اجاره بهای مسکن باید تثبیت شود

فرماندار ویژه شهرستان کرج در کارگروه تنظیم بازار مسکن گفت: مردم از وضعیت بازار مسکن ناراضی هستند و باید نرخ اجاره‌بها ثبت شود.

کرج. امید بانون؛ دکتر «یحیی رمضانی» در ابتدای جلسه که با حضور «یاسر دستمال‌چیان» دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با عرض تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراهشان، هزار روز خدمت دولت را بی‌منت خواند.

تعهد ساخت سالی یک میلیون مسکن با هدف خانه‌دار شدن قشر کم درآمد یکی از اهداف و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم بود که فرماندار به آن اشاره کرد.

 معاون استاندار ادامه داد: مردم از نرخ مسکن و اجاره بها ناراضی هستند و ما باید مانع از سوء استفاده سودجویان از بازار مسکن شویم.

  وی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در ناامنی بازار مسکن را تبلیغات سودجویان عنوان کرد و افزود: اتحادیه املاک تبلیغات کذبی که موجب بر هم زدن امنیت بازار مسکن شده را پیگیری و مانع از بروز آنها شود.

 فرماندار ویژه شهرستان کرج معتقد است که خرید مسکن یکی از کالاهای گران در سبد خانواده‌ها شده که وظیفه ما جلوگیری از این موضوع است حتی مستأجرها هم از نرخ اجاره‌بها ناراضی هستند.

 وی تأکید کرد: اجرای دقیق قانون ساماندهی زمین و مسکن و تعیین سقف اجاره‌بها و ثبت معاملات ملکی در سامانه‌های خودنویس و روان‌نویس است.

 رمضانی ادامه داد: همه دستگاه‌های مرتبط باید در اجرای قانون ساماندهی زمین و مسکن در حوزه نرخ گذاری و ثبت معاملات در سامانه‌های مربوطه قاطعیت داشته باشند.

 وی اذعان داشت: دولت سیزدهم با کار و تلاش شبانه‌روزی امید برگشت از بدترین شرایط روزگار را به مردم هدیه کرد.

 به گفته این مقام مسئول هزار روز خدمت بی‌منت و عزت در دولت سیزدهم با حضور پر شور مردم در مراسم تشیع پیکر مطهر شهید جمهور و همراهان‌شان نمود پیدا کرد.

  دکتر رمضانی در پایان ضمن قدردانی از حضور ملت ایران در برپایی مراسم مختلف گرامی‌داشت شهید جمهور گفت: ما باید تلاش کنیم برنامه‌ها و پروژه‌های دولت را در این مدت کوتاه باقی مانده به اتمام برسانیم.

نرخ‌گذاری در مسکن مبنای اصولی و شفاف داشته باشد

 «مهدی فراهانی» معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کرج در ادامه جلسه گفت: دانه درشت‌های بازار مسکن فرار مالیاتی دارند و اتحادیه املاک باید مانع از این رفتار ناعادلانه شود.

فراهانی بیان کرد: نرخ گذاری‌های کذایی برخی فعالان بازار مسکن موجب نارضایتی مردم و ناامنی در بازار شده که باید با آنها نیز برخورد قانونی شود.

 وی بر این باور است که نرخ‌گذاری در مسکن باید مبنای اصولی داشته، شفاف و عادلانه باشد تا هیچ مالکی سلیقه‌ای عمل نکند. 

تمامی بنگاه‌های معاملات ملکی کدرهگیری و عقد قرارداد را در سامانه خودنویس ثبت کنند

در این جلسه مقرر شد بانک‌ها موانع پرداخت ودیعه مسکن را تسهیل کنند؛ با عاملانی که در فضای مجازی، تبلیغات شهری و دیگر رسانه‌ها با قیمت گذاری‌های غیر واقعی موجب نا امنی در بازار مسکن شدند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند.

همچنین در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان کرج مقرر شد تمامی بنگاه‌های معاملات ملکی دارای پروانه کسب کدرهگیری و عقد قرارداد را در سامانه خودنویس به انضمام شناسه صنفی خود را ثبت کنند و اگر این فرایند انجام نشود، مصداق جعل است و به دستگاه قضا معرفی می شود.

کدخبر: 17632


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise