شنبه، 12 خرداد 1403 - 17:11

استاندار البرز در شورای آموزش و پرورش استان:

شهرک‌های صنعتی برای آموزش و جذب و مهارت‌آموزی دانش آموزان ورود کنند

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی استان باید در راستای ساخت هنرستان و آشنایی دانش‌آموزان با روند تولید و صنعت ورود کنند.

البرز. امید بانوان؛ «مجتبی عبداللهی» در شورای آموزش و پرورش استان که روز شنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۳ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید و همراهان شهیدشان، افزود: در ارتباط با ساخت هنرستان‌ها باید چشم‌انداز و افق روشنی ترسیم کنیم چراکه این ظرفیت تاثیر به‌سزایی در تربیت دانش آموزان ماهر با قابلیت دستیابی به اشتغال مناسب وجود دارد.

وی ادامه داد: واحد‌های تولیدی و صنعتی استان باید در راستای ساخت هنرستان و آشنایی دانش‌آموزان با روند تولید و صنعت ورود کنند؛ چراکه ضرورت دارد به مسئولیت‌های اجتماعی خود آگاه باشند و از سوی دیگر نیز با مهارت محور شدن دانش‌آموزان، نیاز تولید و صنعت به نیروی کار، برطرف می‌شود.

عبداللهی گفت: درخصوص اوقات فراغت دانش‌آموزان باید برنامه کلانی از وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود و با توجه به ظرفیت‌ها و طرح‌های استان‌ها اجرایی شود.

وی افزود: شرایط آموزشی، پرورشی، اجتماعی و فرهنگی هر استان متفاوت است بنابراین باید برنامه‌های ابلاغی بومی‌سازی شود.

استاندار البرز گفت: جامعه بزرگ آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند چراکه به واقع آینده کشور در گرو برنامه‌ریزی و اقدام صحیح در این حوزه است.

وی افزود: باید در شکل برنامه ریزی‌های آموزشی، روحیات و دغدغه‌های نسل جدید مورد توجه قرار گیرد.

عبداللهی گفت: به طور قطع معلمان نیز به آموزش نیاز دارند و با توجه به سرعت رشد علوم نوین باید در این مسیر قرار گرفته و بتوانند پاسخگوی سوالات و ذهن پویای دانش‌آموزان باشند.

وی افزود: طرح‌هایی همچون طرح کاد که اوایل انقلاب توسط شهید رجایی اجرایی شد، دانش آموزان را به سمت مهارت آموزی و شناخت توانمندی‌های خود سوق می‌دهد.

استاندار البرز گفت: دانشجویان باید به شهرک‌های صنعتی نزدیک‌تر شوند تا از نزدیک با محیط کار آشنا شده و به مهارت‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود نزدیک شوند.

وی با تأکید بر ضرورت تسریع در تحقق تعهدات آموزش و پرورش و نوسازی مدارس تا پایان دولت سیزدهم، افزود: باید در روند ساخت مدارس سرعت بیشتری داشته باشیم.

کدخبر: 17663


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise