یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 16:58

فارغ التحصیلان دانشگاهی در سامانه جستجوی شغل ثبت نام کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از عموم فارغ التحصیلان دانشگاهی و متقاضیان اشتغال به سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی shoghl.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

 البرز. امید بانوان؛ «عبدالله دارایی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اهمیت توجه به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: از آغاز دولت مردمی رئیس جمهور شهید توجه ویژه‌ای به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی شد و بنا به پیشنهاد حضرت آیت الله رئیسی سامانه جستجوی شغل فعال این بستری برای ارتباط کارجویان و کارفرمایانِ فعال شد.

 عبدالله دارایی در ادامه گفت: این سامانه علاوه بر ارائه خدمات به عموم کارجویان و کارفرمایان، به ارائه خدمات به کارجویان فارغ‌التحصیل دانشگاهی پرداخت و سال گذشته بخشی از اشتغال ثبت شده در سامانه ملی رصد نیز به این قشر توجه داشت.

 وی افزود: امسال نیز با پیش‌بینی تحقق 22 درصدی اشتغال فارغ التحصیلان بناست بیش از 14 هزار نفر از این عزیزان در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی و خدماتی به کار گرفته شوند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان غیر شاغل در سال 1400 به میزان 14.4 درصد و سال 1401 نیز با کاهش 1.6 درصدی به عدد 12.8 رسید و با تعاملی که با صنعت و دانشگاه به وجود آمده است، پیش‌بینی می‌کنیم در بخش اشتغال فارغ‌التحصیلان در سال جاری نیز با توفیقاتی روبرو شویم.

 او خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که با توجه به قرار گرفتن کانون‌های تولیدی و صنعتی در پیرامون دور از مرکز استان، این امر مستلزم تأمین زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای کارگران و تأمین مسکن مناسب کارگران است.

 دارایی گفت: در ابتدای خرداد ماه برنامه رویداد مردمی اشتغال ویژه دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به مراکز صنعتی و دانش بنیان معرفی شدند و این برنامه با دستور استاندار محترم البرز و با تشکیل کمیته اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان با جدیت تمام دنبال خواهد.

 گفتنی است سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آدرس shoghl.mcls.gov.ir پل ارتباطی میان کارفرمایان و کارجویان است که امکان معرفی کارجویان به واحدهای تولیدی و صنعتی و کارگاهی را فراهم می‌کند.

کدخبر: 17752


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise