شنبه، 23 تیر 1403 - 14:03

مرحله جدید دهک بندی خانوار 1403

تعیین دهک خانواده از طریق سایت حمایت

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد که طبق قانون و در صورتی که دولت شرایط به روزرسانی داده‌ها را داشته باشد باید شهریور ۱۴۰۳ شناسنامه اقتصادی خانوارها (دهک بندی یارانه ها) به روز رسانی شود.

اقتصاد. امید بانوان؛ طبق قانون، وزارت تعاون، کارو رفاه برای عدالت در توزیع یارانه خانوارها، ۲ بار در سال مکلف به به‌روزرسانی شناسنامه اقتصادی و دهک‌بندی خانوارها، آن هم براساس داده‌ها ی ثبتی خانوار است. از این رو طبق قانون، زمان جدید به روزرسانی اطلاعات اقتصادی و دهک‌بندی خانوارها، شهریور ۱۴۰۳ خواهد بود.

استعلام دهک بندی خانوار

استعلام دهک بندی خانوار و پاسخ به این پرسش که دهک چندم هستم؛ با کد دستوری امکان پذیر نمی‌باشد اما، یکی از راه های استعلام دهک بندی یارانه ها ، شماره گیری کد دستوری ستاره ۴، ستاره ۴۳۸۵۷، ستاره کدملی، مربع (#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*)، از طریق تلفن همراه می‌باشد.

برای استعلام دهک بندی خانوار با تلفن گویا، متقاضی باید با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹، تماس گرفته و با دادن شماره ملی و شماره همراه سرپرست خانوار، از دهک بندی خانوار، مطلع گردد

طبق آخرین اخبار و اطلاعات، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹، به عنوان شماره‌هایی معرفی می گردند که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای پاسخگویی به سوالات شهروندان، در خصوص دهک بندی یارانه، نحوه اعتراض به آن و…، اختصاص داده شده‌اند.

سامانه حمایت دولت

از جمله روش‌های استعلام دهک بندی خانوار می توان مراجعه به سایت حمایت Hemayat.Mcls.Gov.Ir را نام برد.

اعتراض به دهک بندی یارانه با کد ملی ۱۴۰۳

یکی از معیارهای دهک‌بندی خانوارها، تراکنش‌های بانکی محسوب می‌شود، اما برخی افراد می‌گویند که به واسطه شرایط شغلی‌شان، گردش حساب‌های بالایی برایشان ایجاد شده و شاید همین موضوع موجب شده تا در بررسی وضعیت اقتصادی خانوارشان در دهک‌بندی بالایی قرار بگیرند.

در این راستا «علیرضا محمدی» رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، اعلام کرد که در بررسی گردش حساب، سه سال متوالی لحاظ می‌شود. به این معنی که بحث پایا، ساتنا، شاپرک و مانده حساب برای سه سال متوالی بررسی می‌شود.

«محمدی» در ادامه افزود: «افرادی هم هستند که شغل‌شان تنخواه‌دار و… است؛ این افراد باید برای اینکه با چالش مواجه نشوند حساب خود را از حساب تجاری جدا کنند تا در بررسی وضعیت اقتصادی خانوار آنها نیز اشتباهی رخ ندهد.»

این مقام مسئول با اشاره به اعتراض به دهک بندی یارانه اذعان داشت: «افرادی که پیش از شهریور ۱۴۰۳ نسبت به دهک بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، بعد از بررسی مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، دهک بندی آنها در مرحله جدید به روزرسانی تغییر می‌کند؛ به عبارتی دهک خانوارها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی، ارزیابی خواهد شد.»

تعیین دهک خانواده از طریق سایت حمایت

برای استعلام دهک خانوار با کد ملی از طریق سامانه My.Gov.Ir باید مراحل زیر را طی نمایید:

ابتدا باید وارد سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به نشانی اینترنتی Hemayat.Mcls.Gov.Ir شوید.

بر روی گزینه ورود/ثبت نام کلیک نمایید.

در پنجره باز شده روی ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کلیک کنید.

شماره همراه سرپرست خانوار و تصویر امنیتی را تکمیل نمایید.

حالا روی ارسال رمز یکبار مصرف بزنید تا کد تایید به شماره موبایل ارسال شود.

رمز یکبار مصرف ارسال شده به شماره موبایل سرپرست خانوار را در فیلد مربوطه وارد نمایید.

حالا روی مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست کلیک نمایید.

حالا دهک بندی خود را می‌توانید مشاهده نمایید.

در مرحله قبل روی لینک Hemayat.Mcls.Gov.Ir کلیک کنید تا به سایت حمایت منتقل شوید. حال می‌توانید آمار درآمدی و گردش مالی و … خود را مشاهده کرده و در صورت اعتراض به دهک بندی خود روی درخواست بازبینی کلیک نمایید.

کدخبر: 18232


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise