چهارشنبه، 27 تیر 1403 - 09:25

افزایش دو برابری ظرفیت تولید پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید مهستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز از افزایش ظرفیت ورود و تولید پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مهستان به‌ میزان ۲۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در طول شبانه‌روز خبر داد.

البرز. امید بانوان؛ «حمیدرضا نامداری» با اعلام این خبر بیان کرد:  استفاده مجدد از آبِ حاصل از فرآیند بازچرخانی (پساب) جهت مصارف کشاورزی غیر مثمر و آبیاری فضاهای سبز، احیای آب‌های زیرزمینی، فرایندهای صنعتی و احیای محیط‌زیست، از راهکارهای مؤثر در حفظ منابع آبی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی محسوب می‌شود.

وی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید مهستان، مطابق مطالعات و مصوبات سال ۱۳۸۸ در قالب ۳ مدول به ظرفیت هر یک یازده هزار و ۲۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز و در مجموع به ظرفیت ۳۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز احداث و وارد مدار بهره‌برداری گردیده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز ادامه داد: درحال حاضر با بهره‌برداری از نیم مدول دوم این تصفیه‌خانه در سال جاری ، میزان ۲۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب در شبانه روز پساب تولید و جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است. 

نامداری همچنین با تأکید بر نظارت کامل بر تمامی مراحل فرآیند تصفیه و تولید پساب تصفیه‌خانه مورد اشاره افزود: مرکز پایش و نظارت بر کنترل کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا البرز و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان نمایندگان درون سازمانی و سازمان محیط زیست به عنوان نماینده برون سازمانی به صورت مستمر فرآیند فوق را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

 

کدخبر: 18267


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise