دوشنبه، 08 مرداد 1403 - 22:01

مأموریت دستگاه‌های اجرایی برای ایمن‌سازی نقاط سیل خیز البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از دستگاه‌های اجرایی خواست نسبت به شناسایی و ایمن‌سازی نقاط سیل‌خیر در محدوده شهری، روستایی و جاده‌های این استان اقدام کنند.

البرز. امید بانوان؛ «مهدی مهرور» در سومین همایش مدیریت سیلاب و کاهش مخاطرات سیل استان البرز در کرج بیان کرد: در تلاش هستیم با مرور حوادث تلخی که از گذشته در زمینه بروزسیل و سیلاب در استان البرز داشتیم همراه با آموزش‌های تخصصی اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای را برای تهدید طبیعی سیلاب داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به موضوع مهم تهدید طبیعی سیلاب لازم است از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با این تهدید استفاده شود.

مهرور تأکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت کنند تا در زمینه مسکن‌سازی پیوست سیلاب دیده شود چراکه در حوزه زیرساخت‌ها برای این مهم ابلاغ‌های لازم شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بحث بودجه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مقوله مدیریت بحران در این زمینه دیده شده که باید تجهیز نیروی انسانی و افزایش نیروی انسانی را در مقابله با تهدید طبیعی سیلاب نیز مدنظر قرار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تمام تلاش‌ها باید در زمینه پیوست خطرپذیری سیل در حوزه شهرسازی باشد؛ بنابراین اجرای اقدامات پیشگیرانه ضروری انکارناپذیر خواهد بود.

وی یاد آورشد: هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز در اجرای طرح پیشگیرانه و مقابله‌ای مورد تأکید است.

گفتنی است همایش مدیریت سیلاب با حضور اساتید مجرب، شرکت آب منطقه‌ای، وزارت نیرو، منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری‌ها و با حضور تمام دهیاران، شهرداران، بخشداران و فرمانداران در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد. 

کدخبر: 18402


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise