پنجشنبه، 18 مرداد 1403 - 14:51

اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌های خبری استان البرز برگزار شد

در آئین اختتامیه جشنواره «قلم برتر» که مصادف با مراسم گرامیداشت روز خبرنگار، در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، نفرات برگزیده این جشنواره معرفی شدند.

البرز. امید بانوان؛ سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی استان البرز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران به‌عنوان نمایندگان خرد جمعی نقش اساسی در پویایی نظام اجتماعی بر عهده دارند و به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان ایفای نقش می‌کنند.

«غلامرضا درکتانیان» ادامه داد: خبرنگاران به‌عنوان عناصر اصلی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در مقاطع مختلف زمانی، همواره نقش واقعی خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش پررنگ، مهم و کارساز خبرنگاران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دیگر بزنگاه‌های مهم بیان کرد: خبرنگاران به‌عنوان نمایندگان خرد جمعی نقش اساسی در پویایی نظام اجتماعی بر عهده دارند و به‌عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان با ایفای مطلوب نقش خود، وظیفه انسانی خود را در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم به منصه ظهور می‌رسانند.


سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، خبرنگاران را زبان گویا و چشمان بینای جامعه خواند و با اشاره به اینکه این قشر در حوزه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی به حل مشکلات مردم کمک می کنند، تصریح کرد: خبرنگاران با چالش‌ها و کمبودهایی مواجه هستند که بعضاً از حقوق اولیه و بدیهی صنفی آنهاست. خبرنگاری از پرمخاطره‌ترین مشاغل بوده که درک دشواری‌های آن مستلزم کسب تجربه است

درکتانیان در ادامه افزود: شناسایی و پیگیری مشکلات مردم و اطلاع‌رسانی، از جمله نقش‌های خبرنگاری است که با ایفای این نقش‌ها از رسانه به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می‌شود.

وی اظهار داشت: اخلاق حرفه‌ای در خبرنگاری از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که موجب جلب اعتماد عموم می‌شود.

وی ادامه داد: امروز خبرنگاری جزو پرمخاطره‌ترین حرفه‌های جهانی است که دشواری‌های بسیاری دارد و با ابزار کم و ارزان تأثیرگذاری بالایی را از این تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی شاهد هستیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همچنین بر آموزش سواد رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: حمایت از قرارگاه جهادی رسانه تراز انقلاب، ارتقای دانش تخصصی خبری، حمایت از توسعه اقتصادی رسانه‌ها، اعطای تسهیلات برای توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای و شناسایی استعداد‌های استانی در حوزه رسانه از ویژه برنامه‌های این اداره کل خواهد بود.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان البرز، تصریح کرد: امسال در هفته گرامیداشت مقام خبرنگار، برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای به همراه تجلیل از پیشکسوتان این عرصه و تکریم فعالان رسانه‌ای در کانون توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز قرار گرفته است.


خبرنگاران به‌عنوان افسران جنگ نرم خدمات دولت را تشریح کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: خبرنگاران به‌عنوان افسران جنگ نرم ضمن خنثی‌سازی تبلیغات دشمنان اسلام، خدمات دولت را تشریح کنند.

«مرتضی ولی‌پوری» افزود: تشریح خدمات دولت همان تشریح خدمات ارزنده نظام اسلامی است که بسترهای امیدآفرینی را درجامعه گسترش می‌دهد.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم در استان البرز اتفاقات خوبی در حوزه نهضت ملی مسکن، نهضت مدرسه‌سازی، کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی رخ داده است.

ولی‌پوری تأکید کرد: رسالت خبرنگاران در تبیین خدمات دولت، حق‌گویی و حق‌جویی ، نگاه دقیق به جامعه به دور از گرایش‌های سیاسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جنگ نرمی که دشمن در پیش گرفته وظیفه آنان دو چندان شده است.

وی اضافه کرد: امروز باید خدمات نظام اسلامی را هرچه بیشتر تبیین کرد و این اطلاع‌رسانی از راهکارهای مؤثر در مقابل توطئه‌های دشمنان به شمار می‌رود.


خبرنگاران در خط مقدم مقابله با تبلیغات دشمن هستند

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: خبرنگاران در خط مقدم جبهه رسانه‌ای برای مقابله با تبلیغات سوء دشمن هستند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «علیرضا حیدرنیا» در آئین تجلیل از خبرنگاران و اختتامیه هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان البرز با تسلیت شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: در جنگ همه‌جانبه دشمنان، خبرنگاران بهترین مفسران واقعیت هستند که افکار عمومی جهان را به خود جلب می‌کنند.

وی افزود: سپاه و بسیج به‌عنوان یک نهاد انقلابی و پیشرونده در جمهوری اسلامی از خبرنگاران پرتلاش در تمام ابعاد حمایت خواهند کرد.

کدخبر: 18550


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise