سه‌شنبه، 23 مرداد 1403 - 08:35

سرکندی خبر داد

سرمایه‌گذاری40‌ میلیاردی در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز

مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز در پنجاه و دومین رویداد «دوشنبه‌های استار‌آپی» گفت: طی ۳ سال گذشته بالغ بر 40 میلیارد تومان در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز سرمایه‌گذاری شده است.

البرز. امیدبانوان؛ کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز روز دوشنبه - 22 مرداد- میزبان پنجاه و دومین رویداد جذب سرمایه حوزه زیست‌فناوری «دوشنبه‌های استار‌آپی» بود که با حضور «محمد صادق خیاطیان» رئیس صندوق نوآوری و توسعه کشور برگزار شد. 

«امیر سرکندی» مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز طی سخنانی ضمن بیان تاریخچه و اهداف شکل‌گیری کارخانه‌های نوآوری مهمترین وجه تمایز کارخانه نوآوری و صنایع خلاق را فعالیت در بخش خصوصی دانست و گفت: طی ۳ سال گذشته بالغ بر 40 میلیارد تومان در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز سرمایه‌گذاری شده است.

وی مهمترین امتیاز بخش خصوصی را استمرار در کار شبانه‌روزی بدون ذره‌ای نا امیدی توصیف کرد و گفت: کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز علیرغم همه کمبود در زیرساخت‌ها اعم از نبود آب لوله‌کشی، گاز شهری و فیبرنوری پرچمدار حمایت از نخبگان جوان و نوآور این جامعه است که رفع مشکلات استان را دغدغه خود دانسته و در رفع آنها و افزایش اشتغالزایی جامعه ایده‌پردازی و تلاش کرده‌اند. 

سرکندی در ادامه رقابت بخش خصوصی و دولتی را رقابتی ناهمگون دانست و گفت: بخش دولتی نفوذ، پول و اعتبار دارد اما بخش خصوصی باید تلاش مضاعف کند تا خودش را اثبات کند. 

او ضمن قدردانی از حمایت صندوق نوآوری و توسعه کشور و معاونت علمی ریاست جمهوری ابراز داشت: اگر نبود این نوع حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها شاید ما امروز در این جایگاه و شاهد چنین دستاوردهای مهمی در عرصه فناوری کشور نبودیم. قطعا این نوع حمایت‌ها و وجود کارخانه‌های خلاق و نوآور سبب افزایش انگیزه بین جوانان و مانع خروج نخبگان خواهد شد. 

به گفته سرکندی در بخش خصوصی سمت و جایگاه مهم نیست بلکه تجربه کاری است که حرف اول را می‌زند؛ لذا نباید در این زمینه لحظه‌ای ناامید شد چون نخبگان در حال ساخت پلی هستند که بعدها بسیاری برای رسیدن به موفقیت لاجرم از آن عبور خواهند کرد. 

وی در پایان ابراز داشت: این راه روشن است و ما مجبوریم به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم .  باید مشکلات صنعت را عارضه‌یابی کرده و از اکوسیستم نوآوری بخش خصوصی برای رفع این مشکلات کمک بگیریم. تحریم‌ها برای اکو سیستم فناوری نقطه عطفی در شکوفایی بود جون باور داریم جایی که درها بسته می‌شود، جوانان درهای جدیدی را به سوی پیشرفت روز‌ افزون باز خواهند کرد.

گفتنی است در این رویداد 9 استارت‌آپ حوزه زیست‌فناوری با هدف جذب سرمایه به ارائه طرح‌‌های خود به سرمایه‌گذاران خطرپذیر پرداختند.

 

کدخبر: 18655

عکاس: تیلدا حسینی

خبرنگار: عفت السادات حسینی

منبع: امید بانوان


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise