سه‌شنبه، 23 مرداد 1403 - 08:45

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد؛

اعطای 150 میلیارد تومان تسهیلات به 16 کارخانه نوآوری کشور

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پنجاه و دومین رویداد دوشنبه‌های استارتاپی حوزه زیست‌فناوری که  روز دوشنبه به میزبانی کارخانه صنایع خلاق و نوآوری البرز برگزار شد، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به 16 کارخانه نوآوری کشور ارائه کرده است. 

البرز. امید بانوان؛ دکتر «محمدصادق خیاطیان» که در جمع پژوهشگران صاحب ایده و سرمایه‌گذاران که عمدتا به صورت مجازی شاهد برگزاری این رویداد بودند سخن می‌گفت، برگزاری چنین رویداهایی را فرصتی بی‌بدیل در جذب نخبگان، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد پلی مطمئن بین ایده‌پردازان خلاق و سرمایه‌گذاران خطرپذیر عنوان کرد.  

وی ضمن تقدیر از فعالیت کارخانه‌های نوآوری که نقش مهمی در توسعه نوآوری و فناوری کشور دارند، ابراز داشت: کارخانه‌های نوآوری و صنایع خلاق یک تنه پا به میدان خصوصی گذاشته‌اند و الحق هم بستر بسیار خوبی برای حمایت از جوانان به‌ویژه نخبگان و فناوران فراهم کرده‌اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به قوانین خوبی که از سال 1389 در جهت حمایت از دانش‌بنیان‌ها تصویب شده است؛ یادآور شد: در قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» مصوب سال 1401 اعتبار مالیاتی، مشوقی برای سرمایه‌گذاران در حوزه دانش‌بنیان‌ها شد و اینک در قانون برنامه هفتم نیز پیش‌بینی‌های خوبی در این زمینه انجام شده که در شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان سهم مهمی ایفا خواهد کرد. 

خیاطیان در بخش دیگری از سخنانش انرژی، آب و امنیت غذایی را 3 مسئله مهم کشور دانست و گفت: زیست‌فناوری، هوش مصنوعی و میکروالکترونیک جزء اولویت‌های مهم صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از ایده‌ها است و نتیجه‌گیری کرد که چه‌قدر توجه به حوزه زیست‌فناوری در کشور مورد تأکید است. 

وی البرز را هاب زیست‌فناوری دانست و اظهار داشت: باید قدردان این نعمت بود و از پتانسیل شرکت‌های بسیار خوبی که در این استان در این حوزه فعالیت دارند بهره برد. طی برگزاری 52 رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» حدود 480 تیم شرکت کرده‌اند و جذب سرمایه خوبی رقم خورده که حاکی از اعتماد روزافزون سرمایه‌گذاران به توسعه صنعت است. 

خیاطیان خطاب به شرکت‌کنندگان در این رویداد اظهار داشت: شعار همیشگی ما در صندوق نوآوری و شکوفایی این است که « دغدغه مالی آخرین دغدغه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد» لذا در مسیر تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان  و هموارکردن مسیر رشد ایده‌ها همراه و هم‌گام شما هستیم و امیدواریم شما نیز در ابتدای این مسیر به‌ویژه در جذب سرمایه‌گذار دلسرد و نا امید نشوید.

کدخبر: 18657

عکاس: تیلدا حسینی

خبرنگار: تیلدا حسینی

منبع: امید بانوان


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise