سه‌شنبه، 06 شهریور 1403 - 12:55

تحقق اقتصاد مقاومتی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیر شعب بانک توسعه تعاون البرز گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و استقلال کشور در حوزه اقتصادی، سیاسی و تولید فناوری‌های پیشرفته در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد.

البرز. امید بانوان؛ «علی غیاثی» مدیر شعب بانک توسعه تعاون البرز در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی شهرک صنعتی سیمین‌دشت اظهار داشت: بانک توسعه تعاون همواره به‌عنوان بانک پیشگام در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در کلیه بخش‌های اقتصادی کشور حضور فعال داشته و نیاز کشور به تولیدات دانش‌بنیان و محصولات نوآورانه را درک و زمینه مساعدی جهت همکاری متقابل با شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم نموده است.

وی لزوم کاهش نرخ بیکاری و افزایش توان تولیدی کشور را در گرو حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور دانسته و عنوان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به لحاظ عدم وابستگی خارجی آنها سبب ایجاد اشتغال پایدار و افزایش ثابت سرانه تولید این شرکت‌ها می‌شود که علاوه بر ایجاد استقلال اقتصادی سبب افزایش توان سیاسی و استقلال کشور در حوزه فناوری‌های نوین و رقابت در این حوزه در سطح بین‌الملل با تکیه بر توان متخصصان و جوانان مستعد این مرز و بوم خواهد شد.

غیاثی بهره‌گیری حوزه تولید کشور از ظرفیتهای شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان داخلی را مورد تأکید قرار داده و تصریح کرد: چنانچه بتوانیم از ظرفیتهای بالقوه شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه اقتصاد و تولید بهره ببریم و با حمایت صحیح سبب رشد و پویایی آنها شویم قطعاً شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور در کلیه عرصه‌های اقتصاد خواهیم بود .

وی خاطرنشان کرد: در این راستا بانک توسعه تعاون به سبب رسالت حمایتی که این حوزه بر عهده دارد، با هدایت صحیح منابع و سپرده‌های موجود به سمت تولید و ایجاد اشتغال پایدار همواره یکی از بزرگترین حامیان شرکت‌های تولیدی بالاخص دانش‌بنیان بوده و از همکاری با این شرکت‌ها و صاحبان علم و فناوری روزآمد استقبال نموده است.

این مقام بانکی تسهیل‌گری حداکثری و کاهش بروکراسی اداری در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را از اولویت‌های بانک توسعه تعاون برشمرد و گفت: بانک توسعه تعاون علاوه بر حمایت از شرکت‌های تعاونی و اقتصاد تعاون محور با تلفیق منابع سپرده‌گذاران، منابع داخلی و صندوق توسعه ملی رویکرد و نگاه ویژه‌ای به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز داشته و در این راستا بدون در نظر گرفتن میزان سوددهی این همکاری برای بانک، حداکثر تسهیل‌گری و کاهش بروکراسی اداری را در حمایت از این شرکت‌ها بکار بسته و با حداکثر توان، تمرکز خود را بر ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سرانه تولید بالاخص در حوزه فناوری‌های نوین و داخلی قرار داده تا شاهد رشد و پیشرفت روزافزون کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

کدخبر: 18845


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise