از ابتدای سال انجام شد؛
ارائه ۲۰ هزار مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ در البرز
مدیرکل بهزیستی استان البرز در آئین افتتاح مرکز ۱۴۸۰مرکز مشاوره تلفنی گفت: طی پنج ماهه سال جاری بیست هزار مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ ارائه شده است.
البرز. امید بانوان؛ «وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی استان
البرز روز چهارشنبه در این آئین گفت: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال جهت رفاه حال
شهروندان و پاسخ به نیازهای ایشان و همچنین ایجاد دسترسی آسان و رایگان و ارتقاء
سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق ارائه مداخله های دربردارنده در ساختمان جدید
و با تعداد ۱۰ کابین راهاندازی
شده است.
وی
افزود: در این مرکز مشاوران به منظور ارائه خدمات مشاوره، راهنمایی و ارجاع در زمینه
پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی اجتماعی و ارتقاء سلامت روان تماس گیرندگان به
ارائه مشاوره روانشناختی به صورت تلفنی میپردازند.
«وجیهه محمدی فلاح» با اشاره با تأکید برنامه هفتم توسعه کشور بر خدمات مشاوره افزود: این خدمات با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاورهای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی و خانوادگی در جهت ارتقاء سطح سلامت روان آحاد جامعه ارائه می شود.
وی افزود: طی پنج ماهه سال جاری بیست هزار مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ ارائه شده است.
محمدی فلاح اضافه کرد: بیشترین فراوانی مشاورهها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه همه تماسهای مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است، اظهار کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماسگیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها، گاهاً ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روانشناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.
وی
افزود: سامانه صدای مشاور بهزیستی با خط تلفنی ۱۴۸۰ برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی
همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۲۴ به صورت رایگان مشاوره کاملاً تخصصی ارائه میدهد.
کدخبر: 18861