چهارشنبه، 14 شهریور 1403 - 13:37

وزیر‎ بهداشت مطرح کرد

ابرچالشی به نام پیری زودهنگام جمعیت

وزیر بهداشت ضمن اشاره به مشکلات پیری زودهنگام جمعیت کشور و ضرورت پویایی و انعطاف سیاست‌ها متناسب با نیازهای کشور، بر جدیت وزارت بهداشت در اجرایی کردن سیاست‌های جمعیتی تاکید کرد.

جامعه. امید بانوان؛ بنابر اعلام وزارت بهداشت، نشست هم‌اندیشی دکتر محمدرضا ظفرقندی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دکتر امیرحسین بانکی‌پور - رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، دکتر فاطمه محمدبیگی - عضو کمیسیون بهداشت مجلس و دکتر زهره سادات لاجوردی - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با موضوع جوانی جمعیت در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات گذشته در حوزه قانون گذاری و پشتکار نمایندگان مجلس در حوزه جوانی جمعیت و ‌حمایت از خانواده تقدیر و تصریح کرد: امید است با توجه به نگاه مثبت رئیس جمهور به حوزه سلامت و همچنین موضوع راهبردی جوانی جمعیت بتوانیم در این حوزه دستاوردهای روشن و قابل قبولی را رقم بزنیم.

 وی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین جلسه با موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برگزار و نظرات حوزه‌های مختلف علمی و کارشناسی بررسی شده و وظایف و ماموریت‌های تخصصی به آنها محول شده است و به زودی قدم‌های موثرتری را در این حوزه برخواهیم داشت.

 در این نشست هم اندیشی دکتر بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تاریخچه مراحل تصویب قانون جوانی جمعیت و دلایل آن را بازخوانی و تاکید کرد: مسئله جوانی جمعیت در آینده به یک ابر چالش بدل خواهد شد و تاکنون بر طبق قانون مصوب مجلس، دستگاه‌ها و در رأس آنان وزارت بهداشت اقدامات موثری را صورت داده است.

 بانکی پور یادآور شد که تعامل مجلس و وزارت بهداشت، می‌تواند در اجرای کامل قانون مؤثر باشد و نرخ باروری را جبران و تأمین کند.

 دکتر فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز با اشاره به ظرفیت‌های قانون جوانی جمعیت ‌و حمایت از خانواده، موضوعاتی همچون طرح پزشک خانواده، کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و ترمیم‌ نگاه به بهورزان را در اثربخشی سیستماتیک قانون جوانی جمعیت مفید دانست.

 دکتر زهره سادات لاجوردی - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این نشست هم‌اندیشی با اشاره به مسائل فرهنگی و رصد ستاد ملی جوانی جمعیت بر عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانونی جوانی جمعیت تأکید کرد.

 در این نشست معاونان بهداشت و حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

کدخبر: 18976


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise