پنجشنبه، 29 شهریور 1403 - 09:09

علی حدادی

زن مسلمان ایرانی در متن و مرکز جامعه است

هشتمین نشست تخصصی بانوان فعال و تأثیرگذار غرب استان البرز در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام‌ظله‌العالی) در خصوص الگوی سوم زن مسلمان ایرانی که با حضور جمعی از بانوان محترم فعال و تاثیرگذار شهرستان‌های غرب استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

 ساوجبلاغ. امید بانوان؛ «علی حدادی» نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ ظهر در هشتمین نشست تخصصی بانوان فعال و تأثیرگذار غرب استان البرز در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام‌ظله‌العالی) در خصوص الگوی سوم زن مسلمان ایرانی که با حضور جمعی از بانوان محترم فعال و تاثیرگذار شهرستان‌های غرب استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، با تأکید بر اینکه شیر زنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی زن مسلمان ایرانی «نه شرقی، نه غربی» است، گفت: زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز جامعه نیز بود.

 وی با بیان اینکه تاریخ زنان ایران، سیری پر پیچ‌وخم و پرفرازونشیب را تجربه کرده است و زنان در ادوار تاریخی مختلف جایگاه‌های متفاوت اجتماعی را تجربه کرده‌اند و نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی قابل انکار نیست، افزود: زنان مسلمان ایرانی با اقتدا به الگوی اسلامی و پیروی از دستورات و اصول دین مبین اسلام، حضور پررنگ و تاثیرگذاری فراوانی در پیروزی انقلاب داشته‌اند.

 دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با خاطرنشان کردن این نکته که بی‌شک نقش مادران در طول تاریخ انقلاب قابل توجه است، آنجایی که نوجوانان و جوانان کم‌ سن و سال خود را قاسم‌گونه روانه میدان خون و عشق نمودند و با دیدن پیکر خونین آنان صبر پیشه کردند، تصریح کرد: نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، برجسته و محوری بود و نباید بگذاریم گذرایام، موجب کمرنگ شدن این نقش برای نسل‌های جدید شود و جامعه در هیاهوی زندگی روزمره این نقش را از یاد ببرد.

 حدادی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف شیعیان اسوه و مقتدا قرار دادن حضرت خدیجه‌کبری (س) و فاطمه‌زهرا (س) و پیروی از این بزرگواران در اعمال و رفتار است، گفت: کرامت پیامبر اکرم (ص) بدون در نظر گرفتن جنسیت، کرامت انسانیت است و زن‌ها مقام کرامت دارند، زن‌ها اختیار دارند، همانطور که مردها اختیار دارند و خداوند شما را با کرامت و آزاد خلق کرده است.

کارگروه امور بانوان و خانواده در شهرستان‌های غرب البرز با قوت نقش خود را ایفا خواهد کرد

 وی با بیان اینکه زنان کشور ما در عرصه‌های مختلف از جمله اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی، ورزشی، تولید، کشاورزی، صنایع، فعالیت‌های قرآنی و دیگر زمینه‌ها در سطح منطقه‌ای و جهانی نام‌آور بوده‌اند و موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌اند، افزود: کارگروه امور بانوان و خانواده با هدف شناسایی و پیگیری چالش‌های پیش‌روی بانوان در شهرستان‌های غرب استان البرز تشکیل خواهد شد.

  نماینده مردم شریف‌ شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی در خاتمه با تأکید بر اینکه یکی از نیاز‌های اساسی منطقه‌ی ما در بخش درمانی است، تصریح کرد: مطالبه‌گری‌های جدی در جهت اعتبار و بودجه غرب استان البرز انجام شده و در حال حاضر هم در حال پیگیری است و اجرای پروژه‌ها با این بودجه وظیفه‌ی دولت و دولتمردان در استان و شهرستان‌ها است.

کدخبر: 19157


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise