پنجشنبه، 19 مهر 1403 - 22:06

عضو شورای شهر کرج

رهاسازی سگ‌ها در سطح شهر به معضل زیست محیطی تبدیل شده است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: برخی شهروندان با نگهداری سگ در منزل و سپس رهاسازی آنها در سطح شهر به دلیل هزینه بالای نگهداری معضل زیست محیطی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند به شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان بینجامد.

کرج. امید بانوان؛ «سید مرتضی اعتصامی» به دغدغه رهاسازی سگ‌ها در سطح معابر اشاره و بیان کرد: از سوی دیگر وجود سگ‌های بلاصاحب در کرج معضل دیگری است که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی آنها اقدام کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج  اذعان کرد: برخی با به راه انداختن پویش تغذیه و نگهداری سگ در سطح شهر و معابر به لحاظ بهداشتی و زیست محیطی مشکل ایجاد می‌کنند، این امر سبب شده تا شاهد هجوم سگ‌های ولگرد به سطح خیابان‌ها و معابر شهری کرج باشیم.

اعتصامی یکی از دیگر معضلات زیست محیطی و بهداشتی این کلانشهر را رعایت نکردن اصول بهداشتی توسط واحدهای دامپزشکی خصوصی در سطح شهر برشمرد و افزود: امروزه به واسطه روی آوردن برخی شهروندان به نگهداری از حیوانات در منازل، شاهد افزایش تعداد واحدهای خدمات دامپزشکی در کرج هستیم که در تفکیک و معدوم‌سازی پسماندهای عفونی این واحدها مشارکت ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج  گفت: تجمیع پسماندهای این واحدها با زباله‌های معمولی از مخاطرات زیست محیطی است که باید برای جداسازی این نوع پسماندها چاره‌جویی کرد.

کدخبر: 19464


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise