پنجشنبه، 28 بهمن 1400 - 09:10

قدرت یک زن

«قدرت یک زن» نوشته لوئیز ال.هی (۱۹۲۶)، روانشناس و مشاور آمریکایی است. این کتاب به زنان کمک می‌کند تا هر آن طور که می‌خواهند و می‌توانند، باشند و در دنیای امروز، واقعاً به برابری حقوق دست یابند.

کتاب خوب- امیدبانوان؛ در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: زندگی در میان موج حوادث، ماجراهای عبرت‌انگیز و دوران تحوّل، تجلّی می‌یابد. ما در حال حاضر، در مرحله‌ای شگفت از تحوّل به سر می‌بریم.

در این میان، زمانی طولانی، زنان خلق و خو و اعتقادات مردان را می‌پذیرفتند. به ما گفته می‌شد، چه کارهایی را، چه موقع و چگونه می‌توانیم یا باید انجام دهیم.

هنوز به یاد دارم که در کودکی به من آموخته بودند، همیشه دو قدم عقب‌تر از مرد راه بروم، به بالا نگاه کنم و از او بپرسم: «به چه چیز باید فکر کنم و چه کاری باید انجام دهم؟» البتّه همه این‌ها، کلمه به کلمه به من گفته نشده بود، امّا من به مادرم نگاه می‌کردم و از آنجا که او این گونه رفتار می‌کرد، من از او این رفتارها را می‌آموختم.

امروز من وظیفه خود می‌دانم، به زنان کمک کنم تا هر آن طور که می‌خواهند و می‌توانند، باشند و در دنیای امروز، واقعاً به برابری حقوق دست یابند و نیز می‌خواهم همه آنها را یاری کنم که خویشتن دوستی، عزّت‌نفس و احساس ارزشمندی را شدیداً در خود توسعه دهند و موضعی قدرتمند در این اجتماع به دست آورند.

هدف ما تحقیر و بی‌ارزش کردن مردان نیست، بلکه دست‌یابی به حقوق برابر میان دو جنس است، که هر دو از آن سود خواهند برد.

در حال خواندن و کارکردن بر روی مطالب این کتاب، باید همواره این نکته را مدّنظر داشته باشید که تغییر در افکار و رفتار، نیازمند گذشت زمان است.

کاش به جای این‌که از مدّت اجرای تغییرات سؤال کنید، بپرسید با چه سرعتی می‌توانیم عقاید و افکار تازه را بپذیریم و ضبط کنیم؟ این امر، در افراد مختلف، متفاوت است. با تعیین زمان محدود، مانع پیشرفت خود، نشوید.

 

کدخبر: 7966


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise