شنبه، 27 فروردین 1401 - 19:12

با حضور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس:

مسائل مهم پیرامون زن و خانواده در قم بررسی شد

مهمترین مسائل و مباحث مربوط به حوزه بانوان با حضور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در قم مورد بررسی قرار گرفت.

شهربانو.- امید بانوان؛ ایرنا نوشت؛ در قالب نشستی سه جانبه با حضور «فاطمه قاسمپور» رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، «نرجس نیازمند» عضو هیات رییسه و رییس کمیته زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم و «زهره برقعی» مدیر جامعه الزهرا، برخی از مهمترین مباحث پیرامون زنان و خانواده بررسی و نسبت به استفاده از ظرفیت بانوان دانش آموخته حوزوی و علوم دینی در ارتقای فرهنگ سبک زندگی ایرانی و اسلامی تاکید شد.

بازدید از ورزشگاه جامعه الزهرا، مرکز علمی پژوهشی مبنا، خوابگاه و مهدکودک جامعه الزهرا از دیگر برنامه های رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در سفر روز پنجشنبه به شهر قم بود.

عضو هیات رییسه و رییس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم در حاشیه این نشست بیان کرد: در این نشست برخی مباحث و اقدامات پژوهشی در حوزه زنان و خانواده، آسیب‌های اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مورد بررسی قرار گرفت.

نرجس نیازمند اضافه کرد: بررسی زمینه‌های همکاری مشترک بین شورای اسلامی شهر قم، جامعه الزهرا و فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از مهمترین محورهای این نشست بود.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به رویکرد شورای اسلامی شهر قم در توجه به مسائل مربوط به زنان و خانواده، افزود: سوق دادن آسیب‌های اجتماعی به سمت مطلوبیت، اشتغال و توانمندسازی زنان و افزایش نشاط اجتماعی از اهداف مجموعه مدیریت شهری قم در سالجاری است.

نیازمند، ظرفیت بالای پژوهش‌های حوزوی و دانشگاهی قم در حوزه زنان و خانواده را مورد توجه قرار داد و گفت: بدلیل عدم تعریف زیرساخت‌های اجرایی در حوزه زنان و خانواده و مشخص نبودن متولی خاص این حوزه، پیگیری مصوبات و تصمیم گیری ها در زمینه زنان و خانواده بسیار دشوار و پیچیده است.

رییس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اهمیت تعریف زیرساخت‌ها و متولی مشخص بخش زنان و خانواده، یادآور شد: تا زمانی که این پیش شرط‌ها مشخص نشود فعالیت‌های انجام شده نتیجه مدنظر را بدست نخواهد آورد.

کدخبر: 8544


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise