جمعه، 17 تیر 1401 - 12:11

«ایران فریمکو» پیشگام در ارائه بورس تحصیلی، پیشتاز در تجاری‌سازی ایده‌های پژوهشی

در آستانه آغاز ثبت‌نام مهرماه دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور، نشست خبری «علی عمران روزبان»، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو، با حضور ‌«محمد کیهانی» مدیرعامل شرکت ایران فریمکو برگزار شد.

علم و فناوری- امید بانوان؛ «علی عمران روزبان» رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو ضمن معرفی این مرکز گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو اولین و تنها دانشگاه در حوزه ساختمان و به‌ویژه بتن در ایران است که  در سال 1390 در هلدینگ شرکت‌های «علی اصغر کیهانی» با اخذ مجوز از دانشگاه جامع علمی کاربردی و با اجرای سه رشته پودمانی در مقطع کاردانی در حوزه ساختمان کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به رشد مثبت این مرکز گفت: اکنون پس از یک دهه فعالیت این مرکز در ۲۵ رشته کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در حوزه‌های مختلف راه و ساختمان و غیره به‌صورت مهارت‌محور و شغل‌محور تدریس و پژوهش می‌کند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو مهمترین مأموریت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی را طراحی و اجرای رشته‌ها و دوره‌های آموزشی مورد نیاز جامعه و صنعت اعلام کرد و گفت: برعکس سایر دانشگاه‌های نظری که ممکن است سالها برخلاف تقاضا و نیاز واقعی جامعه، رشته‌های متعددی را  تدریس کنند، دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس نیاز واقعی و  به‌روز صنایع، رشته‌هایی را به صورت شغل‌محور و مهارت‌محور طراحی و تدوین می‌کند و با دریافت مجوز وزارت علوم در یک مقطع کوتاهی آنها را برگزار می‌کند. لذا ممکن است پس از چند دوره و با رفع نیاز جامعه آن رشته به طور کل منسوخ و رشته یا واحد درسی جدیدی جایگزین آن ‌شود.

وی با بیان اینکه برخی رشته‌های این دانشگاه در کل کشور منحصربه‌فرد است و در هیچ دانشگاه دیگری تدریس نمی‌شود، گفت: دانشجویانی که در این رشته‌های تخصصی فارغ‌التحصیل می‌شوند، جذب شرکت‌های هلدینگ ایران فریمکو خواهند شد.

روزبان شاخص‌ترین مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به عنوان دانشگاه نسل سوم را فعالیت‌های پژوهشی اعلام کرد و گفت: این دانشگاه با نزدیکی به رویکرد دانشگاه‌های نسل چهارم نه تنها آینده شغلی دانشجویان را تضمین کرده است که در زمینه فراهم نمودن بستر کارآفرینی و اشتغالزایی برای دیگران نیز نقش ارزنده‌ای دارد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش اشاره و اظهار کرد: با هدف ارتقاء دانش و مهارت دانشجویان اقدامات ‌گسترده‌ای در حوزه پژوهش و فناوری در حوزه راه و ساختمان و کنترل کیفیت صورت گرفته  است که می‌توان به برگزاری رویدادهایی نظیر استارت‌آپ ملی «علی اصغر کیهانی» و «تفکر کارآمد» اشاره کرد که در آنها سعی شده علاوه بر تجلیل از افراد حائز رتبه برتر در این جشنواره و اهدای تندیس مربوطه به آنان با ارائه مشاوره‌ها و تسهیلات لازم زمینه تجاری‌سازی ایده‌های پژوهشگران نیز فراهم شود.

وی همچنین برگزاری سمینارها، وبینارها، جشنواره‌ها و استارتاپ‌های خاص مختلف در طول سال را از اهم فعالیت‌های ایران فریمکو اعلام کرد و گفت: این مرکز در طول فعالیت مفتخر به دریافت بیش از ۵۰ تندیس استانی  و کشوری در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی شده است که نقش استادان برجسته این مجموعه در دریافت این مقام‌ها و افتخارات قابل تقدیر است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو در ادامه به تشریح تسهیلات و خدمات این مرکز به دانشجویان پرداخت و گفت: علاوه بر تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی که وام‌های متعددی ارائه می‌دهد، مرکزآموزش علمی کاربردی ایران فریمکو وام دانشجویی صددرصد نیز به دانشجویان اعطا می‌کند. همچنین بورس تحصیلی دکتر کیهانی به دانشجویان نخبه، کم‌بضاعت یا بی‌بضاعتی اعطا می‌شود که فعال دانشجویی باشند. علاوه بر آن دانشجویی که واحد درسی را با نمره بیست بگذراند، شهریه‌ای بایت آن واحد درسی پرداخت نمی‌کند. برگزاری کلاس‌های درس در عصر و روزهای پایانی هفته برای شاغلین، امتیاز دیگری بود که وی به آن اشاره کرد.

روزبان همچنین از طراحی رشته‌های کارشناسی ارشد خبر داد و  شرایط ویژه تحصیل در دروه‌های کوتاه مدتِ تک درس و تک پودمان را تشریح کرد و گفت: تحصیل در دوره‌های کوتاه مدت تک درس و تک پودمان دارای مزایایی است که منجر به دریافت گواهی‌نامه معتبر از وزارت علوم می‌شود، بدون کنکور است و هر زمان از سال امکان ثبت‌نام دارد.

ایران فریمکو لیدر صنعت بتن

مدیرعامل شرکت ایران فریمکو «محمد کیهانی» در این نشست ضمن ارائه تاریخچه کوتاهی ازشکل‌گیری این شرکت گفت: ایران فریمکو از  سال 54 در بستر رودخانه کردان که محل فعلی کارخانه است، تاسیس شد. علت اصلی این مکان‌یابی ذخایر غنی شن و ماسه در این منطقه، نزدیکی به به بازار مصرف و قرار گرفتن در شاهراه ۱۳ استان در شمال کشور بود.

وی سپس به تشریح رسالت مهم ایران فریمکو پرداخت و گفت: از بدو تاسیس شرکت تلاش شد ‌مصالح نوین و آخرین تکنولوژی روز دنیا در صنعت راه و ساختمان را وارد کشور کنیم و در حال حاضر به جرئت می‌توانم بگویم که ایران فریمکو لیدر این صنعت محسوب می‌شود. ایران فریمکو اولین مرکز تحقیق و توسعه در صنعت بتن در ایران را فعال کرد؛ اولین دانشگاه علمی کاربردی در صنعت بتن را تاسیس کرد و برای اولین بار «علی اصغر کیهانی» جداول ماشینی و بتون RCCP که جایگزین مناسبی برای آسفالت محسوب می‌شود را ثبت اختراع کرد.

مدیرعامل شرکت ایران فریمکو ضمن اشاره به دستاوردهای ایران فریمکو گفت: این شرکت موفق به ثبت بیش از ده‌ها اختراع شده و بیش از ۲۰۰ جایزه ملی در زمینه تولید، توزیع و مصرف بهینه بتن و قطعات بتنی کسب کرده است.

کیهانی مهمترین خط مشی ایران فریمکو را استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در صنعت بتن و استفاده از مصالح نوآور و تربیت نیروی ماهر در این زمینه اعلام کرد و گفت: در این راستا دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو را تاسیس کردیم و با هدف تربیت نیروی کارآمد و کاربردی در این صنعت رشته‌های تخصصی تدوین و تدریس شد که در هیچ دانشگاه دیگری تدریس نمی‌شود و این امر مهمترین وجه امتیاز این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های نظری یا آزاد در سراسر کشور است.

شایان ذکر است ثبت‌نام دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز در 19 مرکز در دو مقطع کاردانی و کارشناسی آغاز شده و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش یا مراجعه حضوری  به مراکز آموزشی مورد نظر اقدام به ثبت‌نام کنند.

 

کدخبر: 9478

عکاس: مهدیه دهنوی

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise