یکشنبه، 04 تیر 1402 - 08:56

هشدار مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان البرز به ادارات

برق ادارات پر مصرف البرز قطع و نام آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد

مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های مکرر هنوز ادرات استان البرز به حدنصاب موردنظر در مدیریت مصرف برق نرسیده‌اند، به‌گونه‌ای که ما تاکنون مجبور به قطع برق تعداد زیادی از مراکز شدیم لذا، از امروز به بعد نام ادارات پرمصرف اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 البرز. امیدبانوان؛ مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان البرز به مناسبت هفته مدیریت مصرف برق که از یکم تا هفتم تیرماه نام‌گذاری شده است، نشستی تخصصی با اصحاب رسانه داشت و ضمن هم‌اندیشی در مورد نحوه اطلاع‌رسانی و ارائه راهکارهای مناسب برای فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه مصرف بهینه برق، به سؤالات آنان پاسخ داد.

 حسن کریمی - مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان البرز - در ابتدای سخن به اهمیت انرژی برق به‌عنوان بسترساز امنیت و آرامش اشاره کرد و گفت: متأسفانه روشنایی همیشه مورد ظلم واقع شده است و ازآنجایی‌که بسیاری از جرایم در خاموشی و با ایجاد خلل در روشنایی رخ می‌دهد، در همه این سال‌ها تلاش شده علاوه بر حفظ روشنایی به وظیفه ذاتی خود در زمینه مدیریت مصرف برق نیز بپردازیم.

کریمی با بیان اینکه وجود برق برای همه فعالیت‌ها حکم زیرساخت اصلی را دارد، اظهار داشت: سبک زندگی معاصر به‌گونه‌ای است که حتی قطعی برق سبب قطعی آب شُرب خواهد شد و همین حساسیت‌ها تلاش ما بر انجام تعهد کاری‌مان مبنی بر حفظ شبکه برق در سراسر استان را افزایش داده است.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان البرز ضمن اشاره به اقدامات صورت‌گرفته این شرکت در تابستان سال گذشته گفت: خوشبختانه در سال 1401 با اِعمال تدابیر لازم توانستیم بدون خاموشی از پیک تابستان عبور کنیم و امیدواریم امسال نیز با وفاق ملی و همراهی مشترکین از این پیک عبور کرده و در برابر مردم سربلند باشیم.

 وی در ادامه به اهم برنامه‌های این شرکت در تابستان سال 1402 پرداخت و گفت: طرح تابستانی شرکت توزیع برق که از 15 خردادماه شروع شده است به سه دوره تقسیم شده است. دوره اول از 15 خرداد تا تیر ۱۵ تیر به‌عنوان دوره هشدار، از ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد به‌عنوان دوره اضطرار و از ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور، به‌عنوان زمان و شرایط هشدار تعریف شده است که برای هر دوره برنامه‌هایی تدوین شده و به‌مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان البرز همچنین برنامه‌های مدیریت مصرف بهینه برق این شرکت در تابستان 1402 را در 6 بخش مصرف خانگی، کشاورزی، صنعتی، تجاری، اداری و معابر تشریح کرد و گفت: بخش صنعت باتوجه‌به نظم ایجاد شده کاملاً روی ریل است؛ ولی در ادارات، ما همچنان با مشکل روبرو هستیم. مهم‌ترین چالش ما با بخش ادارات است که علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های مکرر هنوز به حدنصاب موردنظر نرسیده‌اند به‌گونه‌ای که ما مجبور به قطع برق بسیاری از مراکز شدیم و مقرر شده است از امروز به بعد نام ادارات پر مصرف اطلاع‌رسانی شود.

وی تأکید کرد: طبق قانون کشوری همه ادارات بدون استثنا باید نسبت به مصرف برق سال ۱۴۰۰ خود ۳۰ درصد صرفه‌جویی کنند و در ساعات بعد از ساعت اداری نیز ۶۰ درصد نسبت به ساعات اداری صبح کاهش مصرف داشته باشند. سیستم‌های سرمایشی یکپارچه و کولرها نیز باید در تایم بعدازظهر به‌منظور جلوگیری از اتلاف انرژی خاموش شود.

 او همچنین به همکاری خوب بخش صنعت اشاره کرد و گفت: با هماهنگی انجام شده با استانداری، صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی البرز مقرر شد بخش صنعت فقط یک شیفت در هفته را از ساعت ۱۱ تا ساعت ۲۳ مدیریت بار داشته باشند که این طرح نیز از 15 خرداد عملیاتی شده است.

کریمی ضمن اعلام این خبر خوش که امسال برنامه خاموشی و قطعی برق نخواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد با همراهی مردم و مسئولین نه‌تنها با قطعی برق روبرو نباشیم که مشترکین مصارف خانگی نیز با مدیریت مصرف برق «قبض رایگان برق» داشته باشند.

 وی در تشریح طرح «قبض رایگان برق» که امسال تابستان در سراسر کشور اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این طرح متضمن این نکته است که اگر شهروندان برق را درست مصرف کنند مشمول پاداش و حتی قبض رایگان برق خواهند شد.

کریمی ضمن اشاره به برنامه‌های مدیریت مصرف برق بخش کشاورزی ابراز داشت: در این حوزه فقط برای بخش پمپاژهای کشاورزی دارای تعرفه سه الف، مقرر شده در ۲۴ ساعت شبانه‌روز ۵ ساعت قطعی برق داشته باشند و ۱۹ ساعت به‌صورت رایگان از این پمپ‌ها استفاده کنند.

 

 

کدخبر: 14155

خبرنگار: عفت السادات حسینی

منبع: امید بانوان


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise