یکشنبه، 24 تیر 1403 - 13:33

خوردن سیب قبل از صبحانه

خوردن سیب قبل از صبحانه متابولیسم شما را تسریع می‌کند، اما انتظار نداشته باشید که به تنهایی به کاهش وزن کمک کند.

بوی نان. بوی تنور.امید بانوان؛  مثبت سبز نوشت؛ خوردن یک سیب به تنهایی تأثیر کمی ‌دارد. اگر واقعا می‌خواهید متابولیسم خود را بالا ببرید، علاوه بر خوردن سیب قبل از صبحانه، غذاهای غنی از پروتئین را به وعده صبحانه خود اضافه کنید و فراموش نکنید که برای حفظ سرعت متابولیسم خود، باید در فواصل زمانی منظم غذا بخورید و از یک برنامه ورزشی پیروی کنید.

خوردن سیب قبل از صبحانه و افزایش متابولیسم

هر بار که غذا می‌خورید، متابولیسم شما افزایش می‌یابد، زیرا برای هضم غذا انرژی لازم است. در واقع، در طول روز، این افزایش متابولیسم حدود 10 درصد از کالری روزانه شما را می‌سوزاند. افزایش متابولیسم ناشی از یک غذا یا وعده غذایی خاص به ترکیب کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین آن وعده بستگی دارد.

هضم چربی انرژی بسیار کمی ‌مصرف می‌کند، بنابراین تأثیر کمی ‌بر متابولیسم دارد. هضم کربوهیدرات‌ها حدود سه برابر بیشتر از چربی‌ها، و پروتئین‌ها دو تا سه برابر بیشتر از کربوهیدرات‌ها انرژی مصرف می‌کند؛ به این معنی که پروتئین‌ها متابولیسم را بیشتر تسریع می‌کنند. بیشتر کالری موجود در سیب از کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود، بنابراین متابولیسم شما را کمی ‌سرعت می‌بخشد.

اگر بعد از خوردن سیب قبل از صبحانه، صبحانه را با سایر غذاهای غنی از پروتئین ترکیب کنید، تعادل بهتری از مواد مغذی دریافت خواهید کرد و متابولیسم را بیشتر تسریع می‌کنید. سعی کنید در این وعده از ماست‌های طعم‌دار و یونانی و شیر با جو دوسر و تکه‌های گردو استفاده کنید یا با شیر، موز و پودر پروتئین یک شیک سالم پروتئینی درست کنید.


حمایت از متابولیسم با مواد مغذی موجود در سیب

خوردن سیب قبل از صبحانه، مزایای دیگری به غیر از افزایش متابولیسم نیز دارد. سیب حاوی انواع ویتامین‌های مورد نیاز برای حفظ سوخت و ساز بدن شما در بالاترین ظرفیت آن است.

سیب بیشتر ویتامین‌های گروه B را تامین می‌کند که برای تبدیل پروتئین، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به انرژی ضروری هستند. همچنین ویتامین K را از سیب دریافت می‌کنید که در متابولیسم پروتئین و استخوان‌ها نقش دارد.

برخی از مواد معدنی متابولیسم سالم را تقویت می‌کنند. منیزیم به تبدیل کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به انرژی کمک می‌کند، در حالی که منگنز به سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها کمک می‌کند. هر دو ماده معدنی نقش مهمی‌ در تبدیل پروتئین به گلوکز در صورت نیاز به انرژی دارند و پتاسیم نیز نقش مهمی ‌در متابولیسم کربوهیدرات دارد. تمام این مواد معدنی را با خوردن سیب قبل از صبحانه دریافت خواهید کرد

خوردن سیب قبل از صبحانه و کاهش وزن

خوردن سیب قبل از صبحانه به کاهش وزن شما کمک می‌کند، به شرطی که بخشی از یک رژیم غذایی سالم و با کالری کنترل‌شده باشد. یک سیب متوسط ​​فقط 95 کالری دارد که در یک رژیم غذایی کم کالری، چه در قبل از صبحانه و چه به عنوان میان وعده، برای حفظ انرژی بین وعده‌های غذایی مناسب است.

سیب یک سلاح مخفی در نبرد کاهش وزن دارد. سیب حاوی مقدار زیادی فیبر است. فیبر شما را سیر می‌کند و باعث می‌شود کمتر غذا بخورید. همچنین سرعت هضم غذا را در حین حرکت در دستگاه گوارش، کند می‌کند. این حرکت آرام به این معنی است که قند به آرامی ‌وارد جریان خون می‌شود، بنابراین سیب قند خون را به طور ناگهانی افزایش نمی‌دهد. وقتی قند خون خیلی بالا می‌رود، مقدار اضافی آن به صورت چربی ذخیره می‌شود، بنابراین ثابت نگه داشتن قند خون از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

خوردن سیب قبل از صبحانه همراه با یک صبحانه حاوی کربوهیدرات می‌تواند متابولیسم را تسریع کند. اگر سیب را به آرامی ‌بخورید، یا زمانی را برای خوردن صبحانه اختصاص ‌دهید و سریعا این وعده را از سر خود باز نکنید، ممکن است حتی وزن بیشتری کم کنید. نویسندگان مطالعه‌ای که در ژانویه 2016 در Eating Behaviors منتشر شد، گزارش دادند که سریع غذا خوردن خطر اضافه وزن را حتی بیشتر از حذف صبحانه افزایش می‌دهد.

کدخبر: 18253


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise