سه‌شنبه، 10 مهر 1403 - 17:12

راهیابی زنی ۸۰ ساله به فینال مسابقات «دختر شایسته» کره‌ جنوبی!

«چوی سون-هوا» ۸۰ ساله کره‌ای در یک دستاورد بی‌سابقه، به فینال مسابقات «دختر شایسته» کره جنوبی راه یافت.

مدآرت. امید بانوان؛ چوی سون-هوا که ماه آینده تولد ۸۱ سالگی خود را جشن خواهد گرفت، هرگز انتظار نداشت که نام او در میان شرکت‌کنندگانی که کشورشان را در مسابقه Miss Universe نمایندگی می‌کنند، قرار گیرد.

 

چوی سون-هوا این شانس را دارد که به‌عنوان مسن‌ترین شرکت کننده این مسابقه، تاریخ‌ساز شود.

 

او اوایل ماه جاری میلادی به‌عنوان یکی از فینالیست‌های کره‌ جنوبی برای تعیین نماینده این کشور در مسابقه سالانه دختر شایسته جهان (Miss Universe) معرفی شد.

 

او در پاسخ به این سؤال‌ها که «چطور یک خانم ۸۰ ساله اینقدر سالم و سرپاست؟ چگونه آمادگی بدنی خود را حفظ کرده؟ از کدام رژیم غذایی پیروی می‌کنید؟»، گفت: «می‌خواهم دنیا را حیرت زده کنم ... وقتی پیر می‌شوی، اضافه وزن پیدا می‌کنی... بنابراین، می‌خواهم نشان دهم که سن فقط یک عدد است و می‌توان حتی وقتی پیر می‌شویم، سالم و سلامت زندگی کنیم.»

 

خانم چوی شامگاه دوشنبه (۳۰ سپتامبر) با ۳۱ شرکت کننده دیگر برای تصاحب تاج دختر شایسته کره جنوبی و کسب عنوان نماینده کره جنوبی برای شرکت در فینال جهانی مسابقه دختر شایسته جهان که نوامبر امسال در مکزیک برگزار می‌شود، رقابت کرد.

 چوی سون-هوا که یکی از فینالیست‌های کره‌ جنوبی برای تعیین نماینده این کشور در مسابقه سالانه دختر شایسته جهان (Miss Universe) بود، هر چند موفق به کسب عنوان پیرترین دختر شایسته جهان (Miss Universe) نشد اما جایزه «شیک‌پوش‌ترین» را از آن خود کرد.

 

 در حالی که مدل ۸۰ ساله به عنوان شیک‌پوش‌ترین فینالیست مسابقه دختر شایسته کره جنوبی انتخاب شد، «هان آریل» دانشجوی ۲۲ ساله مدرسه مُد، تاج دختر شایسته کره جنوبی در سال ۲۰۲۴ بر سر گذشت و به عنوان نماینده این کشور در فینال جهانی مسابقه دختر شایسته معرفی شد.

 

 تلاش خانم چویی برای پیروزی در فینال امسال در شرایطی بود که سازمان‌دهندگان Miss Universe Korea مسابقه امسال را با شعار « سن در رویاپردازی اهمیتی ندارد» برگزار می‌کنند.

 

خانم چویی می‌گوید: «زیبا به نظر رسیدن از بیرون مهم است، اما من فکر می‌کنم شما باید در ذهن خود نیز آرامش داشته باشید و بدانید که چگونه به دیگران احترام بگذارید. بسیاری از مردم این روزها منفی‌باف شده‌اند.»

 

او افزود: «پیدا کردن افرادی که هیچ عمل یا جراحی پلاستیکی انجام نداده‌اند، سخت شده است، و فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که این کار را بپذیریم. بسیاری از مردم چشم‌هایشان یا بینی‌شان را جراحی می‌کنند تا درشت‌تر یا سربالاتر به چشم بیایند... در گذشته، از این کار بد می‌گفتند، اما الان دیگر اینطور نیست. این فقط کره‌ای‌ها هم نیستند که از این کارها می‌کنند، بسیاری از زنان در سراسر جهان تحت عمل جراحی پلاستیک قرار می‌گیرند.»

 

او پیش از شرکت در این مسابقات، در دنیای مُد کره جنوبی نامی برای خود دست و پا کرده است. خانم چوی پیشتر در بیمارستانی در کره جنوبی پرستار بود، پس از بازنشسته کردن خود از کار دشوار پرستاری و بروز مشکلات مالی، در سن ۷۲ سالگی وارد حرفه مدلینگ شد.

یک سال پیش برای امثال خانم چوی رقابت در این مسابقه غیرممکن بود زیرا سازمان Miss Universe محدودیت‌ سنی سختی را اعمال می‌کرد که تنها به زنان و دختران ۱۸ تا ۲۸ ساله اجازه شرکت در مسابقه دختر شایسته را می‌داد. محدودیت سنی که اخیرا با انتقادهای زیادی مواجه شده بود، امسال لغو شد تا رقابت متنوع‌تری شکل بگیرد.

کدخبر: 19349


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise