چهارشنبه، 25 مهر 1403 - 20:40

مشاور وزیر جهادکشاورزی مطرح کرد؛

امنیت غذایی پایدار با توسعه یازده میلیون زن روستایی و عشایر

مشاور وزیر جهادکشاورزی در امور زنان و خانواده دفتر توسعه زنان روستایی و عشایری در کشور را محملی مناسب برای توسعه نیمی از ظرفیت فعال کشور در بخش تولید دانست.

اقتصاد. امید بانوان؛ «مریم طهماسبی» مشاور وزیر در امور زنان و خانواده در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آئین ملی گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری که در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مدعوین و زنان روستایی و عشایری اظهار کرد: امنیت غذایی بدون توسعه بخش کشاورزی امکان پذیر نیست و ارزشگذاری منابع انسانی و دانش بنیان کردن بخش کشاورزی از این راه میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: نقش زنان روستایی و عشایری به عنوان نیمی از فعالان بخش بسیار بارز است و زنان روستایی در سراسر دنیا یکی از عوامل توسعه کشاورزی شناخته می شوند.

طهماسبی با اشاره به تشکیل دفتر توسعه زنان روستایی و عشایری در ایران گفت: به زنان به عنوان نیروهای نقش آفرینی در بخش کشاورزی و اقتصادی کشور نگاه می شود.

وی ادامه داد: ارتقا سطح مشارکت زنان، تشکل سازی در روستا و ارتقا سطح دانش زنان از مجموعه اقدامات دفتر توسعه امور زنان روستای و عشایری است.

مشاور وزیر در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که 11 میلیون نفر زن روستایی و عشایری در ایران می توانند به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یکی از متولیان بخش کشاورزی اتکا کنند.

وی در پایان گفت: مهمانان خارجی این مراسم می توانند با اشتراک تجارب خود ما را در توسعه زنان روستایی و عشایری یاری کنند.

کدخبر: 19550


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise