پنجشنبه، 07 اردیبهشت 1402 - 10:34

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم خبر داد:

۳۱ اردیبهشت آخرین مهلت ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم گفت: ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

شهربانو. امید بانوان؛ خبرگزاری حوزه نوشت، زهرا عزیزاللهی در نشست خبری پذیرش حوزه علمیه خواهران استان قم که در دفتر مدیر حوزه علمیه خواهران قم برگزار شد، گفت: پذیرش حوزه علمیه خواهران قم هم‌زمان با پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور از ۲۹ بهمن مصادف با مبعث رسول اکرم (ص) شروع شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به اینکه آزمون ورودی سطح دو در۲۳ تیرماه و آزمون سطح سه و چهار در ۱۲ خرداد ۱۴۰۲برگزار می‌شود، افزود: حافظان قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، دارندگان مدال المپیادهای کشوری و ممتازان ( برای پذیرش از مقطع متوسطه اول و دیپلم دارندگان معدل بالای ۱۸ و برای پذیرش از دانشگاه در مقطع کارشناسی دارندگان معدل بالای ۱۷) از آزمون کتبی معاف هستند.

وی با بیان این که ظرفیت پذیرش از طرف مدارس اعلام می‌شود، اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام از طریق نشانی اینترنتی paziresh.whc.ir یا مراجعه حضوری به مدارس سطح شهر اقدام کنند.

عبداللهی با بیان اینکه سال گذشته شاهد افزایش حدود ۳۰ درصدی متقاضیان بود، اضافه کرد: سال گذشته حدود ۴۵۰ نفر پذیرش شدند. در حال حاضر حدود ۳۰۲۰ طلبه خواهر اشتغال به تحصیل دارند و حدود سه هزار نفر نیز فارغ تحصیل شدند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به پراکندگی مدارس حوزه علمیه خواهران قم در سطح استان، گفت: در مدارس علمیه خواهران محیطی امن و سالم در زمینه‌های روانی، سیاسی و... وجود دارد.

عزیزاللهی با بیان اینکه در سطح سه خواهران، ۱۰ رشته متنوع فعال هستند که هم رشته‌های به‌روز و همسو با علوم انسانی و هم رشته‌های اصیل را شامل می‌شود، گفت: فقه و اصول، تفسیر علوم قرآنی، مدرسی ادبیات عرب، مدیریت آموزشی، مطالعات زنان، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، کلام محض، کلام با گرایش امامت و علوم و معارف حدیث شیعه از رشته‌های مقطع سه حوزه علمیه خواهران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به اینکه پنج رشته در سطح چهار فعال است، ادامه داد: فقه و خانواده، تفسیر تطبیقی، علوم و معارف قرآن، حکمت متعالیه و کلام اسلامی رشته‌های فعال در سطح چهار است.

وی بیان کرد: مدرک خواهران طلبه همانند برادران طلبه برای اشتغال و ادامه تحصیل دارای اعتبار است و طلاب خواهر می‌توانند در گرایش‌های علوم انسانی در دانشگاه نیز ادامه تحصیل داشته باشند.

کدخبر: 13532


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise